W ramach Projektu Re-Plan City LIFE w dniu 5 lutego 2025 r. w Rzymie odbyło się spotkanie komitetu doradczego Interesariuszy (SAC) i Grupy Roboczej (WG) zajmującej się zagadnieniami innowacyjnych nawierzchni drogowych gdzie wykorzystywane są masy bitumiczne z dodatkiem granulatów gumowych z recyklingu opon. Takie mieszanki pozwalają budować drogi o dłuższej żywotności, lepszych parametrach nawierzchni i niższym współczynniku emisji hałasu komunikacyjnego. Ze strony polskiej w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele IETU oraz przedstawiciele Grupy Recykl S.A., największego recyklera opon w kraju i dostawcy wysokogatunkowych surowców wtórnych pozyskiwanych w tym procesie (granulaty gumowe, włókna stalowe i tekstylne). W warsztatach wzięli udział również partnerzy projektu LIFE SILENT który ma na celu opracowanie zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań ograniczających emisję hałasu pochodzącego z ruchu drogowego i kolejowego w złożonych środowiskach miejskich. Koordynatorem LIFE SILENT Link jest Anas S.p.A, włoski odpowiednik polskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podczas dyskusji zaproszeni interesariusze odpowiedzieli na pytania jakie przeszkody ograniczają wykorzystanie gumy pochodzącej z recyklingu w asfalcie, w jaki sposób można pokonać takie przeszkody, oraz jakie strategie należy przyjąć, aby zaangażować administrację publiczną i skutecznie wdrażać procedury zielonych zamówień publicznych w tym zakresie (ZZP). W podsumowaniu pojawiły się propozycje jakie działania i inicjatywy można by przyjąć w celu stymulowania szerszego wykorzystania asfaltu gumowanego.
Jednym z zaproponowanych pomysłów jest uruchomienie projektu finansowanego przez UE, w ramach którego przeprowadzony będzie program szkoleniowy skierowany do techników, inżynierów i projektantów zarówno publicznych, jak i prywatnych, którzy powinni projektować i budować drogi z wykorzystaniem asfaltu gumowego.